Make your own free website on Tripod.com
Takoyaki
 


 
Takoyaki ni asalnya dari Osaka dan merupakan antara menda yang senang nak jumpa. Selalunya dijual 8 atau 10 bijik satu paket bergantung pada saiznya. Dalam tu biasanya ader hirisan tako (octopus), pasal tu namanya takoyaki (octopus ball). Sedap dimakan bersama sos takoyaki, mayonis serta aonori (green seaweed powder) juga katsuo (dried bonito shavings) yg telah ditabur sekali di atasnya. Kat tempat aku, satu paket takoyaki ni (dah siap bubuh sos semua sekali la) harganya 400 yen. Korang rasa mahal tak??

Back